Yapay Zekalı Varlıkların Hukuki Sorumluluğu

Eğitimin Amacı
Yapay zekâ teknolojileri her sektörde olduğu gibi finans sektöründe de değişim ve gelişmelere sebep olmuştur. Yapay zekâ teknolojisi, dijital kanallarda yer alan müşteri hizmetlerinin geliştirilmesinde ve farklı işlem ya da uygulamaların bankaların sistemlerine entegre edilmesinde önemli bir role sahiptir. Mobil ve dijital bankacılık kanalları, milyonlarca müşterinin bankacılık işlemlerini çevrimiçi şekilde ve diledikleri anda yapmalarına olanak tanımaktadır. Finans sektörü içerisinde yapay zekanın kullanılmasının sağladığı pek çok avantaj bulunmaktadır. Bunlar, bankaların çalışan maliyetlerini düşürmesi, müşteri memnuniyeti ve anında para transferleri, hesap güncelleme ve maaş yüklemeleri gibi işlemleri otomatikleştirmesidir. Yapay zekâ teknolojisinin verileri toplama ve analiz etme özelliği, bankaların mobil uygulamalarında ilgili verileri bir araya getirerek kullanıcı deneyimini geliştirmesine ve sunulan hizmetler müşterilere göre kişiselleştirilebilmesine olanak sağlamaktadır. Veri toplama ve veri analizi özelliklerinin sağladığı diğer avantajlara bakacak olursak, müşterilerin ödeme alışkanlıklarından güncel finansal durumlarına kadar birçok bilginin yapay zekâ teknolojisi tarafından değerlendirilebilmesidir. Bu bilgiler sayesinde bankalar müşterilerine daha hızlı bilgilendirme yapabilir, onlara yatırım ve harcama tavsiyelerinde bulunabilirler. Müşterilerin kullanıcı deneyimlerine ve alışkanlıkları hakkında gerekli verilerin analiz etmesi, bankaların müşterileri için daha avantajlı ve uygun hizmetler yaratmasına yardımcı olmaktadır. Yapay zekâ teknolojisinin sağladığı en büyük faydalarından biri ise daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmasıdır. Yapay zekâ algoritmaları müşteri kimliğini belirlemek için müşteri verilerini (davranışsal, demografik, konum vb.) takip ederek bu verileri analiz edebilmektedir. Botlar müşterilerle girdikleri etkileşimlerden empati kurmayı öğrenip böylece karmaşık sorunları çözüme ulaştırabilmektedirler. Chatbotlar sayesinde müşteri memnuniyeti daha kısa sürede etkili bir biçimde sağlanmış olmaktadır. Tüm avantajları ele alındığında finans kuruluşlarında, iş gücü, müşteri deneyimi ve maliyetlerle ilgili yeni bir gelişme yapılacağı zaman yapay zeka teknolojilerine başvurulmaktadır. Müşteri perspektifinden bakıldığı zaman bu gelişmelerin açık ve şeffaf olarak kendilerine sunulmasının beklendiği görülmektedir. Sonuç olarak her geçen gün yapay zekâ teknolojileri hayatımızın her alanında kendini göstermeye devam etmektedir. Yapay zekâ otomasyonun gelişmesiyle beraber her sektörde olduğu gibi finans sektöründe çalışanlarının çalışma biçimini ve yaptıkları işi de değiştirecektir. Finans kuruluşlarının yeni teknolojilere uzun vadeli ve kalıcı yatırımlar yapması büyük bir değişim ve dönüşümü de beraberinde getirecektir. Ülkemizde henüz yapay zekâ teknolojilerini kapsayıcı bir düzenleme getirilmemiştir. Ancak teknolojinin hızını ve yarattığı değişimleri göz önüne alırsak bu konu hakkında en kısa sürede gerek sektörel gerekse genel anlamda mevzuat düzenlemelerinin yapılması zaruridir.
Yapay Zekalı Varlıkların Hukuki Sorumluluğu
11.06.2021 10:00 • 11.06.2021 16:00 • 1 gün
- Yapay Zekanın Gelişimi
· Yapay Zekalı Varlıkların Hukuki Statüsü ve Sınırları
· Yapay Zekalı Varlıklara İlişkin Hukuki Düzenlemeler
- Yapay Zekayı Destekleyen Teknolojik Gelişmeler
- Dijital Teknolojiler
- IoT
- Büyük Veri
- Bulut Bilişim
- Kişisel Verilerin Korunması ve Bankacılık
- Bankacılıkta Yapay Zeka Uygulamaları
- Fraud Yönetimi
- CRM
- Odaklı Pazarlama Kampanyaları
- Gerçek Zamanlı Çeviri
- Ses Tanıma
- Dijital Asistanlar
- Dijital Bankacılık
- Bankacılık ve Finans Sektöründe Ortaya Çıkabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri
- Müşterilerin verilerinin analiz edilmesi sırasında oluşabilecek kişisel verilerin korunmasına ilişkin sorunlar
- Müşterilerin verilerinin elde edilmesi aşamasında izlenmesi gereken kişisel verilerin korunmasına ilişkin yol haritası
- Bankanın kullandığı chatbot’ların yanlış yönlendirmesinden dolayı yapılan transfer veya diğer bankacılık işlemlerinin hukuki boyutu
- Dolandırıcılık halinde yapay zekâ sisteminden elde edilen delillerin özel hukuk ve ceza hukuku bakımından ispat değeri
- Yatırım danışmanlığı alanında yetersiz veya meyilli (bias) veri analizinden kaynaklanan ve bariz bir şekilde müşterinin zararına olabilecek danışmanlık veren bir sistemin müşterinin zararlarından sorumluluğu
- Bankacılık işlemlerinin yapay zekâ tabanlı sistemler tarafından gerçekleştirilmesinden doğan özel hukuk sorumluluğu. Özel olarak programcının bağlı olduğu teknoloji firmasının mı yoksa hizmet sağlayıcı konumunda olan bankanın mı sorumlu olacağı hususu
- Bankacılıkta yapay zekâ kullanımı sebebiyle doğan özel hukuk sorumluluğundan bankanın kurtulabilmesi için yazılım lisans sözleşmesinde takip edilmesi gereken hususlar
- Bankacılık işlemlerinde yapay zekanın kullanımından doğan cezai sorumluluk
Konuyla ilgili Bankaların ilgili birimlerinde çalışan asgari 2-3 yıl deneyimli çalışanlar katılabilir.