Kullanıcı Deneyimi UX /UI Tasarımı

Eğitimin Amacı
Eğitimin amacı, kullanıcı deneyimi tasarımı odaklı yaratıcı düşünme bilgi ve yöntemlerini kazanmaktır.
Kullanıcı Deneyimi UX /UI Tasarımı
14.11.2025 10:00 • 15.11.2025 16:00 • 2 gün
❑ Kullanıcı Deneyimi
▶ Kullanıcı Deneyimi Tasarımı -Kavramlar-Tanımlar, İnsan Odaklı Tasarım
▶ Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Prensipleri, Tasarım Proje Süreçleri
▶ Paydaş İhtiyaçların ve Gereksinimlerin Tanımlama & Analizi
▶ UX Tasarımının İş Değeri, UX Proje Hedeflerinin Tanımlanması
▶ Ürün/İş Geliştirme Süreçlerinde Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
▶ Tasarım Hedefleri ve Stratejisi Belirleme, Kullanıcı Odaklı Ürün İnovasyonu
❑ Tasarım Odaklı Düşünme Temelleri
▶ Temel Prensipler ve Kavramları, Tasarım Süreçleri ve Özellikleri
▶ Tasarımcı Düşünce Temel Aşamaları
▶ Ürün Özellikleri, Hedefleri ve Yönü Nasıl Belirlenmelidir?
▶ Tasarım Problemlerini Yapılandırma, İnsan İhtiyaçlarına Yönelik İçgörü Oluşturma
❑ Kullanıcı Araştırması
▶ Kullanıcı Araştırması Nedir & Ne Beklemeliyiz?
▶ Kullanıcı Araştırmaları Yapılandırma ve Yöntemleri
▶ Ürün Odaklı Hedef Kitle Segmentasyonu
▶ Kullanıcıları Tanımak, İhtiyaçları ve Fırsat Alanlarını Belirleme
▶ Kullanıcı Deneyim Haritalarının Geliştirilmesi
❑ Yenilikçi Fikir Geliştirme Yöntemleri
▶ Fikir Yaratma-Araştırmadan Fikir Oluşturmaya
▶ Nasıl Yaratıcı Olunur? Nasıl İnovatif Olunur?
▶ Yenilikçi Fikir Geliştirme Yöntemleri, Bireysel ve Grup Fikir Üretme Yöntemleri
▶ Tasarım Yaklaşımının Belirlenmesi Ve İlk Fikirler
▶ Yenilikçi Değer Odaklı Çözüm Geliştirme
▶ Değer, Hipotez, Varsayım ve Ürün Özelliği Yolculuğu
❑ Prototipleme
▶ Temel Prototipleme Yöntemleri, Niye Prototip Kullanmalıyız?
▶ Wireframing & Bilgi Mimarisi Yöntemleri
▶ Wireframe-Mock-up, Prototip Farkları Nelerdir?
▶ Tasarım Kararlarına Nasıl Etki Ederler?
▶ Tasarım Sürecinin Hangi Aşamada Kullanılmalıdırlar?
❑ Arayüz Tasarımı
▶ UI Tasarımı Nedir ve Nasıl Kullanıcı Dostu Olunur?
▶ Görsel Tasarım İlkeleri, Renk Psikolojisi, Renk Teorisi, Renk Tekerleği ve Profiller
▶ 10 Kullanılabilirlik Buluşsal Yöntemi, Gestalt Prensipleri
▶ İkna Edici ve Duygusal Tasarım, Bilişsel Yük ve Önyargı, Zihinsel Modeller
▶ Accessibility/Ulaşılabilirlik, Renk, Şekiller ve Efektler
▶ Arayüz Bileşen Oluşturma Teknikleri
❑ Değerlendirme ve Test
▶ Kullanıcı Testi Nedir ve Ne zaman Kullanılır?
▶ Kullanıcı Test Metodolojisi ve Yapısının Belirlenmesi, Kullanıcının Seçilmesi
▶ Kullanılabilirlik Görevlerinin Tanımlanması
▶ Test Bulguların Analizi ve Yinelemeli Tasarım
▶ Kullanıcı Testlerin Dikkat edilmesi Gerekenler?
▶ Proje Metriklerinin Belirlenmesi ve Ölçülmesi
Kullanıcı deneyimi tasarımı odaklı ürün ve arayüz çözümleri geliştirmek isteyen tüm profesyonellerin katılımına uygundur.