Maliyet kalemlerinin sabit değişken giderler arasında
nasıl dağıtıldığı?
Finansal kurumlarda ciro hesaplanmasında teşebbüslerin
itirazları olabiliyor, söz konusu ciro hesaplamalarında finansal
tabloların hazırlanması ve buna dahil olan kalemler hakkında bilgi
verilebileceği
Aracı teşebbüslerin çalışma ve hesap tutma usulü
hakkında bilgi verilebileceği, ticari işletmelerden farklılaştıkları için
bizim kullandığımız, birim fiyat, birim maliyet, ciro gibi temel
kavramlara bu teşebbüsler bakımından nasıl yaklaşılması gerektiğinin
tartışılabileceği, konsiye satış hakkında da bilgi verilebileceği
Temel etkinlik ve karlılık parametreleri hakkında bilgi
verilebileceği, Teşebbüslerin etkinliklerinin birbirleri ile
karşılaştırılması noktasında dikkate alınabilecek oran/göstergelere değinilebileceği
Özellikle yıkıcı fiyatlama dosyalarında hasat
aşamasının tespiti aşamasında farklı karlılık hesaplamalarından
faydalanabileceğinden hareketle bu konu hakkında bilgi verilebileceği
Maliyet analizinde reklam harcamalarının nasıl ele
alınması gerektiğinin açıklanmasının faydalı olacağı
Platform satış kanalı olarak nitelendirilen online
satış sitelerindeki iş modellerine yönelik daha önce yapılmış olan
analizlerden yola çıkılarak maliyetlerin iş kolu (veya kategori) bazında
ayrıştırılamaması vb sorunlarla karşılaşılması halinde izlenebilecek
yöntemler hakkında açıklama yapılabileceği
Teşebbüslerden
(şirketlerden) ciroları talep edilirken yurtiçi/yurt dışı satışların
istenmesi, vergi hariç veya dahil istenmesi gibi durumlarda bu verilerin
gelir tablosu kalemleri ile ilişkilendirilmesi noktasında bilgi
verilebileceği
Ceza takdirinde
teşebbüslerin (şirketlerin) cirolarının hesaplanmasında nelerin esas
alınması gerektiği konusunda bilgi verilebileceği
Rekabet Hukukundaki
indirim sistemleri yoluyla yapılan ihlallerin değerlendirmesi yapılırken
indirimlerin gelir tablosu kalemleri ile nasıl ilişkilendirilmesinin
yapılabileceği
Rekabet Hukukundaki
fiyat sıkıştırması/yıkıcı ve aşırı fiyatlama kavramları ile ilgili
değerlendirme yaparken ürün bazında maliyet bilgisi istiyoruz. Bu aşamada
şirketlerden elde ettiğimiz ürün bazında maliyetlerin gelir tablosu ile
ilişkilendirilmesinin nasıl sağlanabileceği
Teşebbüslerden
(şirketlerden) hakim durum gücünü değerlendirirken istediğimiz (marka gücü
/imajı vs), reklam/pazarlama giderleri hangi tek düzen hesap planı veya UFRS’ye göre verilmiş gelir tablosu kalemlerinin ilişkilendirildiği
Teşebbüslerin
(şirketlerin) karlılıklarının ölçülmesinde kullanılan oranların nasıl
hesaplandığı (Brüt kar marjı, faaliyet karı marjı, net kar marjı, FAVÖK
kar marjı vb)
Tek düzen hesap planı ve
TFRS (UFRS) arasındaki hesap denkleştirmesinin nasıl yapıldığı, (örneğin
yatırımlardan elde edilen gelirler /giderler kalemlerinin Tek düzen hesap
planındaki karşılığı nedir?
Bilanço makyajının net
bir bilanço analizi yaparken nasıl ayıklanabileceği
Ortaklar cari, kasa ve
stok fazlası gibi hesaplar hakkında bilgi verilebileceği