Kredi İlişkilerinde Veriler Ve Bilgi Edinme Yöntemleriyle Kurumsal Yönetim Derecelendirme
Eğitimin Amacı
Katılımcıların tahsis dosyası hazırlama süreçlerinde firmaların mali durumlarını pratik yöntemlerle analiz etmelerinde yardımcı olmak ve bu sayede hem şubenin hem ilgili tahsis makamının süreçlerini kısaltmak için hazırlanmış bir eğitimdir. Klasik finansal analiz çalışmalarından farklı olarak tahsis sürecinin en başında, mali veriler elde edilir edilmez, kesin/geçici detay mizanlar üzerinden yapılacak kısa süreli bir kontrolle firmanın yaklaşık rating notunu tahmin etmeye yarayan ve bu sayede doğru limit & teminat taleplerinin yapılması suretiyle tahsis birimlerinin de iş yükünü ciddi şekilde hafifleten bir ön tahsis sürecinin çalışmasını sağlar. (Eğitim SPK tarafından verilen “Kredi Derecelendirme” lisansının kapsamına uygun ve gerçek bankacılık vakalarına uygun olarak hazırlanmıştır.)
Kredi İlişkilerinde Veriler Ve Bilgi Edinme Yöntemleriyle Kurumsal Yönetim Derecelendirme
07.03.2026 10:00 • 07.03.2026 16:00 • 1 gün
- Kurumsal Yönetim Derecelendirme Nedir? Kim İçin Yapılır?
- Pay Sahiplerinin Rolü ve Önemi
- Kamuyu Aydınlatma& Şeffaflık Alışkanlıklarının Önemi
- Menfaat Sahipleri (çalışanlar, tedarikçiler, müşteriler) ile İlişkilerin Önemi
- Yönetim Kurulu-Yönetim Kadrosu’nun Önemi
- Derecelendirme Yöntem ve Puanlaması
- Açık İstihbarat Toplama
- İlişki İstihbaratı Toplama
- Kritik Bulgular ve Pratik Red & İlişki Kesme Kararları
- Tahsis Makamı İçin Pratik Kurumsal Yönetim Yorumu Hazırlama
Katılım Bankalarında, özellikle satış servislerinde görev
alan ve 2 yıldan az mesleki deneyimi olan (farklı servislerden satış
servislerine geçenler dahil) çeşitli unvanlardaki şube satış personeline
yönelik olup, ayrıca ilgili alanda kendini geliştirmek isteyen tüm
katılımcılara yöneliktir.