Bankacılıkta Veri Analitiği ve Yapay Zeka Uygulamaları

Eğitimin Amacı
❑ Bankacılıkta Müşteri Veri Yapısı ▶ Demografik/Firmografik Veriler ...
Bankacılıkta Veri Analitiği ve Yapay Zeka Uygulamaları
29.11.2025 10:00 • 29.11.2025 16:00 • 1 gün
❑ Bankacılıkta Müşteri Veri Yapısı
▶ Demografik/Firmografik Veriler
▶ İşlem Verileri
▶ İletişim Verileri
▶ Dış Veri Kaynakları
▶ Yapay Zeka’nın Son 3 Yıldaki Gelişimi Ve Bankacılık Sektörüne Etkileri
❑ Veri Analitiği – Güncel Bankacılık Problemleri
▶ Kredi Risk Analitikleri: Başvuru, Gecikme ve Gelir Modellerinde Yenilikçi Yaklaşımlar;
Self-Comparison ve Population Comparison ile Birlikte Peer Comparison ile Değişken
Türetme
▶ Pazarlama Analitikleri: Ensemble Metotlar (Random Forest, Xgboost) ve Kendini
Güncelleyen Modeller ile Next-Best-Action Modelleme; Müşteri Yaşam Boyu Değerini
Hesaplama
▶ Fraud Analitikleri: Multi-Genre Analitikler (Patika, Network, Birliktelik Modelleri) İle
Fraud Tahminleme; Atm Ve Kredi Kartı İşlem Fraud Modelleri İçin Gerçek-Zamanlı Akan Veri
Analitikleri
▶Üretken Yapay Zeka Uygulamaları: Doğal Dil Modellerinin Bankacılığa Yansımaları
Dijital dönüşümü ve yapay zeka’yı daha iyi öğrenmek isteyenler veya bankalarda CRM, kredi risk, kredi izleme, suiistimal (fraud) ya da insan kaynakları analitiği ile uğraşan veri bilimciler, pazarlama, satış, operasyon gibi ekiplerde yer alan veri analistlerinin katılımına uygundur.