COBIT Foundation

Eğitimin Amacı
ISACA (Information Systems Audit and Control Association) kuruluşu tarafından 1996 yılında geliştirilen COBIT® (Control Objectives for Information and related Technologies) Bilgi Teknolojileri Yönetimi için en iyi uygulamaların bir araya getirildiği yapı olarak düşünülmektedir. 2006 yılında BDDK tarafından yayınlanan tebliğe bağlı olarak COBIT içerisinde yer alan süreç kontrolleri Türkiye’de bulunan bankalar tarafından geliştirilerek, uygulanmaya başlandı. COBIT Bilgi Teknolojileri çalışanlarına ve yöneticilere, denetçilere ve Bilgi Teknolojileri (BT) kullanıcılarına iş hedeflerinin bilgi teknolojileri hedeflerine dönüşümünü, bu hedeflere ulaşmak için gerekli kaynakları ve gerçekleştirilen süreçleri bir araya getirirken, aynı zamanda bilgi teknolojileri altyapılarını da etkin kullanmayı sağlar.
COBIT Foundation
12.05.2023 10:00 • 13.05.2023 16:00 • 2 gün
- BT Yönetişim (IT Governance)
a) BT Yönetişim Tanımı
b) BT Yönetişim Prensipleri
c) BT Yönetişim Paydaşları
d) BT Yönetişim Odak Alanları
- COBIT Hakkında Genel Bilgi
- COBIT’in Tanımı
- COBIT’in Değişimi ve Gelişimi
- COBIT’in Temel Kavramları-Kontrol Hedefleri, Süreçler, Gerçekleştiriciler
- COBIT’in Diğer Standartlar/Çerçeveler/Uygulamalar ile Etkileşimi
- COBIT’in Türkiye’deki Kullanımı
- COBIT 2019 – Temel Bileşenler
- Süreçler
- Organizasyon Yapılar
- Politika ve Süreç Kontrolleri
- Kültür, Etikler ve Davranışlar
- İnsan, Beceri ve Yetkinlikler
- Hizmet, Altyapı ve Uygulamalar
- COBIT 2019 – Odak Alanları
- KOBİ, Siber Güvenlik, Risk ve DevOps
- COBIT 2019 – Tasarım Faktörleri
a) Kurum Stratejisi ve Hedefleri
b) Kurum Büyüklüğü
c) BT’nin Rolü
d) İç ve Dış Kaynak Kullanım Modeli
e) Uyum Gereksinimleri
- COBIT 2019 Süreç Performans Yönetimi
- COBIT Uyarlama
a) Uyarlama Çalışmaların Projelendirilmesi
b) GAP Analizi ve Önceliklendirme
c) Süreç Kontrol Hedeflerinin Belirlenmesi ve Planlanması
d) Süreç Kontrollerinin Geliştirilmesi
e) Süreç Kontrollerinin Uygulanması
Bilgi
Teknolojileri, İç Kontrol, Teftiş, Risk Yönetimi, Kalite ekiplerinde
çalışanlar, bilgi sistemleri ve süreç denetçileri, sistem ve uygulama ekipleri,
BT risk yönetiminden sorumlu çalışanlar, kalite ve süreçlerden sorumlu ekipler,
sistem analistleri, yazılım geliştirme ekipleri, bilgi güvenliği çalışanları ve
proje yöneticileri katılabilir.